News

MIS ON KEILA KOOLIS TEISTMOODI? Pärimusmängud Keilas 30.-31.10.2023 06. November Eesti Rahvapärimuse Kool

RÄNDAV PÄRIMUSKOOL
„VIIS VILLAST, KUUS KULLAST, SEITSE SULASELGET“
Keila Koolis 30.-31.10.2023

MIS ON KEILA KOOLIS TEISTMOODI?


Pärimusmängud, hingedeaeg, hiigelsuur kool, lapsed ja pärimused, käed ja meeled

Suurtel koolidel on tohutud võimalused, klassid on väga ilusad, avarate akendega loodusesse, innovaatiliste lahendustega, koridorid rõõmsa kujundusega, vana ja uus on põnevalt kokku liidetud. Nii on Keila Koolis.

Muusikaline kaigas, Tsirgukene linnukene, Hobusemäng, Kuri koer, Mis kell on, Loom-laut-segapudru, raha kõlistamine, vanade hobuseraudade kõlin ja jõu katsumine, kadrilaadselt ülespoole upsimine hea käekäigu tarvis, möödunud aastast rääkimine, matemaatika tund 1-2-3 abil, puulusikad, mis ajasid lastel paremad ja vasakud käed sassi, terveks teravaks vitsutamine, ühised regilaulud. ÜLIVAHVAD LAPSED. Ja midrilinnud lendasid Keila Koolis ringi.

Üks õpetaja tuli pärast programmi juurde, et üles kirjutada pärimusmängude õpilehele, mille kõik väikesed ja suured said, KÕIK, mida tegime, et edaspidi lastele õpetada ise.

 Rännates mööda Eestit on võimalus näha väga erinevaid koole. Keilas olles mängisime-laulsime, olid pausid nagu ikka, õpetaja tutvustas kooli, enda klassi. Aga kogu aeg oli sisetunne, et siin koolis on midagi teistmoodi.

Pärast pärimusmänge rääkisime õpetajaga pikalt haridusmaastikust Eestis, laste õpetamisest koolis, sellest, kuidas meie arvates on tänapäeval traditsioonide, pärimuste õpetamine koolis väga oluline. Kaevusime haridussügavustesse ja õpetaja jutust tuli välja palju häid mõtteid, tähelepanekuid, ideid, mida annab kogemusterohke õpetamistöö ja mida kõike saab hariduses rakendada. Kui meil on sellised õpetajad, siis on ka meie haridus tugev.

Ja lõpuks selgus MIS ON KEILA KOOLIS TEISTMOODI – mitte ühegi lapse ega suure käes ei näinud nutivahendeid! Ja nad toimetasid, rääkisid, suhtlesid… Ja ei olnud telefone käes.
Vabad käed ja vabad meeled.
Õpetaja: „See on kokkuleppe küsimus.“
 

Hingedeajast ka
Juba aastaid on mind lummanud Keila kirik, see uhkelt taevasse küündiv torn, mis haarab endasse pilgu ja meeled enne Keilasse jõudmist. Iga kord kui Keila poole sõidan, on tunne sama – pean oma silmaga lähedalt nägema majesteetlikku iludust, mis sedavõrd meeli haarab. Pühakute päeva eelõhtul (31.10) sai see tehtud.


Piltidel
SEE ONGI KEILA KOOL. Õpetaja Ülle ootamas.
Punutud paelad, lapsed, regilaulud, päeva loits... (pildid Marion Nordström)
HOBUSERAUDADE KÕLIN - nimetissõrmede peal hobuseraudade keskkoha väljakaalumine, hoidmine ja kokkulöömine mis tekitab erilise, kõrvupaitava kõlina. Ja nagu ikka - absoluutselt KÕIK lapsed tahavad kõlistada.
AASTASE TÖÖ JA VAEVA KAALUMINE - kõige olulisem on lugu. KÕIK tahavad leivakotti selga võtta, see jõu- ja osavusmäng on väga atraktiivne ja meeldib lastele. Loo rääkimine on hoopis raskem. Aga saab hakkama küll, eesmärgi nimel

PUULUSIKAMÄNG kaheksa esemega (pildid Terje Puistaja)
Selles programmis sai ikka väga palju nalja. Puulusikamängus olid käigus puukulbid, puulusikad, saunaharja varred, süstik, koonlalaud. Küll oli ikka lugu, kui käed segamini läksid ja enam aru ei saanud kumb vasak, kumb parem ja üldse - kustpoolt see ese tuli?

Õpetaja Ülle klassiruum
Aga mina õpetan Keila Koolis!
Lummav Keila kirik ja hingedeaeg

 

#viisvillastkuuskullastseitsesulaselget
#eestirahvapärimusekool
#rändavpärimuskool
#pärimuspädevus
#pärimusõpekoolidesse

 

Pärimusmängud, hingedeaeg, hiigelsuur kool, lapsed ja pärimused, käed ja meeled

Suurtel koolidel on tohutud võimalused, klassid on väga ilusad, avarate akendega loodusesse, innovaatiliste lahendustega, koridorid rõõmsa kujundusega, vana ja uus on põnevalt kokku liidetud. Nii on Keila Koolis.

Muusikaline kaigas, Tsirgukene linnukene, Hobusemäng, Kuri koer, Mis kell on, Loom-laut-segapudru, raha kõlistamine, vanade hobuseraudade kõlin ja jõu katsumine, kadrilaadselt ülespoole upsimine hea käekäigu tarvis, möödunud aastast rääkimine, matemaatika tund 1-2-3 abil, puulusikad, mis ajasid lastel paremad ja vasakud käed sassi, terveks teravaks vitsutamine, ühised regilaulud. ÜLIVAHVAD LAPSED. Ja midrilinnud lendasid Keila Koolis ringi.


Üks õpetaja tuli pärast programmi juurde, et üles kirjutada pärimusmängude õpilehele, mille kõik väikesed ja suured said, KÕIK, mida tegime, et edaspidi lastele õpetada ise.

 Rännates mööda Eestit on võimalus näha väga erinevaid koole. Keilas olles mängisime-laulsime, olid pausid nagu ikka, õpetaja tutvustas kooli, enda klassi. Aga kogu aeg oli sisetunne, et siin koolis on midagi teistmoodi.

Pärast pärimusmänge rääkisime õpetajaga pikalt haridusmaastikust Eestis, laste õpetamisest koolis, sellest, kuidas meie arvates on tänapäeval traditsioonide, pärimuste õpetamine koolis väga oluline. Kaevusime haridussügavustesse ja õpetaja jutust tuli välja palju häid mõtteid, tähelepanekuid, ideid, mida annab kogemusterohke õpetamistöö ja mida kõike saab hariduses rakendada. Kui meil on sellised õpetajad, siis on ka meie haridus tugev.

Ja lõpuks selgus MIS ON KEILA KOOLIS TEISTMOODI – mitte ühegi lapse ega suure käes ei näinud nutivahendeid! Ja nad toimetasid, rääkisid, suhtlesid… Ja ei olnud telefone käes.
Vabad käed ja vabad meeled.
Õpetaja: „See on kokkuleppe küsimus.“
 

Hingedeajast ka
Juba aastaid on mind lummanud Keila kirik, see uhkelt taevasse küündiv torn, mis haarab endasse pilgu ja meeled enne Keilasse jõudmist. Iga kord kui Keila poole sõidan, on tunne sama – pean oma silmaga lähedalt nägema majesteetlikku iludust, mis sedavõrd meeli haarab. Pühakute päeva eelõhtul (31.10) sai see tehtud.


Piltidel
SEE ONGI KEILA KOOL. Õpetaja Ülle ootamas.
Punutud paelad, lapsed, regilaulud, päeva loits... (pildid Marion Nordström)
HOBUSERAUDADE KÕLIN - nimetissõrmede peal hobuseraudade keskkoha väljakaalumine, hoidmine ja kokkulöömine mis tekitab erilise, kõrvupaitava kõlina. Ja nagu ikka - absoluutselt KÕIK lapsed tahavad kõlistada.
AASTASE TÖÖ JA VAEVA KAALUMINE - kõige olulisem on lugu. KÕIK tahavad leivakotti selga võtta, see jõu- ja osavusmäng on väga atraktiivne ja meeldib lastele. Loo rääkimine on hoopis raskem. Aga saab hakkama küll, eesmärgi nimel

PUULUSIKAMÄNG kaheksa esemega (pildid Terje Puistaja)
Selles programmis sai ikka väga palju nalja. Puulusikamängus olid käigus puukulbid, puulusikad, saunaharja varred, süstik, koonlalaud. Küll oli ikka lugu, kui käed segamini läksid ja enam aru ei saanud kumb vasak, kumb parem ja üldse - kustpoolt see ese tuli?

Õpetaja Ülle klassiruum
Aga mina õpetan Keila Koolis!
Lummav Keila kirik ja hingedeaeg

 

#viisvillastkuuskullastseitsesulaselget
#eestirahvapärimusekool
#rändavpärimuskool
#pärimuspädevus
#pärimusõpekoolidesse